Nordkalk käynnisti yhteistoimintaneuvottelut Lohjan Tytyrissä

Hanne Mäkelä (hanne.makela a nordkalk.com), 11.1.2021

Nordkalk käynnisti tänään yhteistoimintaneuvottelut Lohjan Tytyrin tuotanto-organisaatiossa Tytyrin kalkkikiven heikentyneen kysynnän vuoksi. Neuvottelujen piirissä on koko Tytyrin toimipaikan (kaivos ja tehdas) tuotantohenkilöstö, yhteensä 46 henkilöä.

Säästöjä haetaan enintään kymmenen henkilötyövuoden edestä. Neuvottelujen aikana tavoitteena on etsiä vaihtoehtoja mahdollisille irtisanomisille.

”Tavoitteenamme on ensisijaisesti löytää säästöjä mahdollisten erilaisten työjärjestelyiden kautta”, sanoo Nordkalkin Pohjois-Euroopan alueesta vastaava EVP Mikael Furu. ”Kokonaisuudessaan kalkkikivipohjaisten tuotteidemme kysyntä on Suomessa hyvällä tasolla, mutta alueellisesti Tytyrin kiven kysyntä on laskenut merkittävästi. Sopeuttamistoimenpiteet ovat tarpeen toimipisteen kilpailukyvyn varmistamiseksi.”

Neuvottelut kestävät vähintään kuusi viikkoa ellei neuvottelujen aikana muuta sovita.

Lisätietoja,
Mikael Furu, EVP Northern Europe, +358207537347
Hanne Mäkelä, viestintä- ja henkilöstöjohtaja, 050 3858670.