Uutiset ja julkaisut

Lue viimeisimmät uutiset Nordkalkista

Ensimmäiset viikot Nordkalkissa ovat tehneet vaikutuksen Paul Gustavssoniin

Susan Heiskala (info a nordkalk.com), 24.6.2019

Uusi toimitusjohtaja Paul Gustavsson on matkustanut paljon siitä asti kun hän aloitti työskentelyn Nordkalkissa 29. huhtikuuta. Hänen prioriteettinaan on ollut tutustua henkilökuntaan Nordkalkin yli 30:llä eri toimipaikkakunnalla. Tähän mennessä hän on vieraillut Paraisilla, Lappeenrannassa, Tytyrissä, Köpingissä, Storugnsissa, Uddagårdenissa, Miedziankassa, Wolicassa, Slawnossa, sekä yhteisyritys NorFraKalkissa Verdalissa, Norjassa, KPAB:lla Gotlannissa ja Nordeka Madenissa Turkissa.

Paul Gustavsson in Miedzianka_9_700px.jpg

Kuva: Paul Gustavsson (oikealla) vieraili Puolan Miedziankassa toukokuun lopulla. Isännät (vasemmalta) myyntijohtaja Piotr Maciak, tuotantojohtaja Andrzej Jabłoński, logistiikkapäällikkö Bartłomiej Nowak ja yksikönpäällikkö Jerzy Kwiatek.

“Tavoitteenani on ollut tavata paikallisia johtoryhmiä ja työntekijöitä. On ollut vaikuttavaa nähdä, miten sitoutuneita työntekijämme ovat, he todellakin välittävät Nordkalkista. Yksi osoitus tästä on pitkät työurat. Vierailin Lappeenrannan lounasruokalassa ja keskustelin neljän työntekijän kanssa tauolla. Heillä oli yhteensä 129 vuoden työkokemus Nordkalkista. Se on todella harvinaista ja arvokasta! Tämän tason omistautumisella, osaamisella ja kokemuksella pystymme varmasti viemään Nordkalkin sinne minne se kuuluukin, eli luokkansa parhaaksi”, sanoo Paul. Hän viittaa muutosohjelmaan, joka aloitettiin vuoden alussa ja jonka tarkoituksena on parantaa Nordkalkin operatiivista toimintaa ja kannattavuutta.  

Nordkalkin liiketoiminnan vahvuus perustuu sen ydintuotteeseen, kalkkikiveen. Se on tuote, jota tarvitaan lähes kaikkialla: useilla eri teollisuudenaloilla, rakentamisessa, maataloudessa ja ympäristönhoidossa. Kalkkikiveä päätyy jossain muodossa jokaisen meidän päivittäiseen elämään, esimerkiksi aamiaispöydän perusantimiin kuten veteen, leipään, sokeriin, munaan, teräsaterimiin, lasiin ja serviettiin. ”Luulen, että olemme aliarvioineet tarpeen viestiä kalkin tärkeydestä ulkomaailmalle. Kalkki on itse asiassa kestävän yhteiskunnan perusedellytys”.  

MG 7250 800

Kuva: Aamiaispöytä. Kalkkikivi on osa jokapäiväistä elämää.

“Kun keskustelen ihmisten kanssa, jotka eivät tiedä kalkista juuri mitään (kuten valitettavan moni ystävistäni ja naapureistani), kerron heille miten paljon kalkkia tarvitaan olut- tai viinipullollisen valmistuksessa: maanviljelijä kalkitsee pellot humalan tai rypäleiden kasvatusta varten, lasinvalmistaja käyttää kalkkia saadakseen kestävää lasia, pullon etiketti sisältää luultavasti noin 10-30 % väri- ja täyteaineita, joiden valmistuksessa käytetään kalkkia, ja viimeisenä metallinvalmistaja käyttää kalkkia saadakseen puhdasta ja vahvaa metallia pullonkorkkiin. Tämä tarina toimii aina ja on silmiä avaava.”  

“Tulemme kertomaan kalkin hyödyistä ja sen tärkeydestä useissa ympäristösovellutuksissa. Samalla tehostamme omaa ympäristötyötämme sekä vähennämme energiankulutusta ja päästöjä. Tämä kaikki on osa muutosohjelmaa, joka tulee pitkällä tähtäimellä hyödyttämään kaikkia sidosryhmiämme”, lupaa Paul.


Lisätietoja:
Anne Foley, viestintä- ja markkinointijohtaja
puh.  +358 20 753 7101

Kalkkikivialan edelläkävijä

Nordkalk on  kalkkikivialan  johtava yritys kotimarkkinoillaan. Toimitamme välttämättömiä raaka-aineita lukuisille teollisuudenaloille, ja sovelluksillamme turvataan puhdasta ilmaa ja vettä sekä viljelysmaan tuottavuutta.