Nordkalk käynnistää yt-neuvottelut Paraisten kalkkitehtaalla

Nordkalk (info a nordkalk.com), 28.6.2012

Nordkalk Oy Ab aloittaa yhteistoimintaneuvottelut Paraisten kalkkitehtaan ja kunnossapidon henkilöstön mahdollisista lomautuksista. Neuvottelut käynnistyvät 4.7.2012 ja koskevat kalkkitehtaan ja kunnossapidon koko henkilöstöä, yhteensä noin 30 henkilöä. Mahdollisten lomautusten kestoajan arvioidaan olevan yli 90 päivää.

Nordkalkin on sopeutettava tuotantoaan asiakkaansa FNsteelin ilmoitettua 26.6.2012 keskeyttävänsä Suomen tehtaidensa toiminnan. Toimitukset FNsteelin Koverharin terästehtaalle vastaavat noin puolta Paraisten kalkkitehtaan tuotannosta.

Nordkalkin Paraisten tuotantokokonaisuuteen kuuluu kaivos, jauhatuslaitos Parfill sekä kalkkitehdas, joka valmistaa poltettua kalkkia.

Nordkalk Oy Ab
PulpPaper & Finland -divisioona

Jarkko Kaplin
Vice President, divisioonajohtaja

Lisätietoja antaa
Jarkko Kaplin, Vice President, PulpPaper & Finland, puh. 020 753 7107

Nordkalk on Pohjois-Euroopan johtava korkealaatuisten kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja, jonka tuotteita käytetään mm. paperi-, teräs- ja rakennusaineteollisuudessa sekä ympäristönhoidossa ja maataloudessa. Tuotemerkki on Nordkalk. Vuonna 2011 Nordkalkin liikevaihto oli 369,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on n. 1200 henkilöä yli 30 paikkakunnalla mm. Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Puolassa, Virossa ja Venäjällä. Nordkalk kuuluu Rettig Group -konserniin.