Anders Dahlblom Nordkalkin hallitukseen

Tiina Roine (info a nordkalk.com), 8.10.2018

Dahlblom Anders 1378 2018 133 162

Anders Dahlblom (s. 1974) on valittu Nordkalkin hallituksen jäseneksi. Nordkalk on Rettig Groupin portfolioyhtiö. Aiemmin toukokuussa uutisoimme kahden muun uuden hallitusjäsenen, João Ney Colagrossin ja Raimo Lindin nimityksistä.

Anders Dahlblom (KTM) on Paroc Group Oy:n toimitusjohtaja. Paroc on yksi Euroopan johtavista energiatehokkaiden ja paloturvallisten eristeratkaisujen valmistajista. Anders siirtyi Parocille vuonna 2002. Hän toimi yhtiön talousjohtajana vuosina 2006-2018 ennen kuin hänet nimitettiin yhtiön toimitusjohtajaksi tammikuussa 2018.

Matts Rosenberg, Nordkalkin hallituksen puheenjohtaja:
”Olemme hyvin iloisia saadessamme Andersin mukaan Nordkalkin hallitukseen. Kokemus, joka hänelle on kertynyt Parocissa, on juuri sitä osaamista, jota tarvitsemme myös Nordkalkissa nyt, kun jatkamme yhtiön strategian ja keskeisten operatiivisten suunnitelmien toteuttamista.”

Nordkalk
Nordkalk on Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden ja ratkaisujen toimittaja, jonka asiakaskuntaan kuuluu lukuisia teollisuudenaloja kuten sellu-, paperi-, kaivos-, teräs- ja kemianteollisuus, sekä rakentaminen, maatalous ja ympäristönhoito. Yhtiön palveluksessa on 1000 henkilöä ja vuonna 2017 yhtiön liikevaihto oli 304 miljoonaa euroa.

Nordkalkin hallituksen jäsenet:
Matts Rosenberg, hallituksen puheenjohtaja (varatoimitusjohtaja, Head of Core Investments, Rettig Group)
João Ney Colagrossi
Anders Dahlblom
Thomas Landell (lakiasiainjohtaja, Rettig Group)
Raimo Lind
Tomas Ölander (talousjohtaja, Rettig Group)

Kaikkien muiden hallitusjäsenten kuin Rettig Groupin edustajien arvioidaan olevan riippumattomia yhtiöstä ja sen osakkeenomistajista.

Matts Rosenberg, Nordkalkin hallituksen puheenjohtaja ja Rettig Groupin varatoimitusjohtaja, Head of Core Investments
Pia Dahlqvist, Head of Communications and HR, Rettig Group
Sähköposti: pia.dahlqvist a rettig.fi