Nordkalk vähentää yhdeksän toimihenkilötehtävää Suomessa

Anne Foley (info a nordkalk.com), 31.1.2018

Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden valmistaja Nordkalk on saanut päätökseen yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskivat Suomessa työskenteleviä toimihenkilöitä ja ylempiä toimihenkilöitä. Neuvotteluissa sovittiin säästötoimenpiteistä, joista merkittävin on yhdeksään tehtävään kohdistuva henkilöstövähennys.

Henkilöstövähennykset toteutetaan eläköitymisten ja irtisanomisten kautta, ja samalla työtehtäviä järjestellään uudella tavalla. Toimet kohdistuvat pääosin Lappeenrantaan ja Paraisille, jotka ovat Nordkalkin suurimmat Suomen-toimipaikat. Yhtiöllä on Suomessa 388 työntekijää yhteensä yhdeksällä paikkakunnalla.

Säästötoimenpiteillä Nordkalk varmistaa yhtiön kannattavuutta ja kilpailukykyä muuttuneessa toimintaympäristössä. Kilpailu on kiristynyt erityisesti kalsiumoksidin eli poltetun kalkin markkinoilla Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa.

Lisätietoja antaa:
Hannu Hautala, toimitusjohtaja, puh. 020 753 7107

Nordkalk on Pohjois-Euroopan johtava kalkkikivipohjaisten tuotteiden ja ratkaisujen toimittaja. Toimitamme välttämättömiä raaka-aineita lukuisille teollisuudenaloille kuten sellu- ja paperi- sekä kaivos- ja terästeollisuudelle, rakentamiseen ja kemianteollisuudelle. Sovellustemme avulla parannetaan ilman ja veden laatua ja lisätään viljelysmaan tuottavuutta.

Nordkalkilla on tuotantoa yli 20 paikkakunnalla Itämeren ympärillä ja Keski-Euroopassa, joten olemme aina lähellä asiakkaitamme. Yhtiön palveluksessa on 1000 henkilöä, ja vuonna 2016 yhtiön liikevaihto oli 298 milj. euroa. Nordkalkin omistaa suomalainen perheyritys Rettig Group.